Uutuudet Ale Maksaminen Toimitus Hyvä tietää Yhteystiedot
|
Skype chat
|


Hyvä tietää Yleiset käyttöehdot

1. Yleistä
Seuraavilla ehdoilla määritellään RDE.FI-verkkokaupan (jäljempänä verkkokauppa) ostoehdot. Näitä ehtoja sovelletaan kaikkiin verkkokaupasta tehtyihin tilauksiin.

Kaikkien verkkokaupasta tilaajien on tutustuttava ostoehtoihin etukäteen. Tilauksen jättäminen edellyttää ehtojen hyväksymistä ja hyväksymällä ostoehdot sitoudut noudattamaan niitä kokonaisuudessaan.

Verkkokauppa pidättää oikeuden tehdä ostoehtoihin, tuotevalikoimaan sekä muihin kotisivulla oleviin tietoihin muutoksia milloin tahansa ilmoittamatta siitä etukäteen. Muutoksista tiedotetaan julkaisemalla muutokset verkkokaupan sivustolla ja kaikki muutokset tulevat voimaan heti. Kun tilaus on tehty ennen päivitetyn ehdon julkaisemista, voimaan jäävät tilaushetkellä voimassa olleet ehdot, mikäli laista ei muuta johdu.

2. Hinnat
Kaikki verkkokaupassa ilmoitetut hinnat näytetään euroissa ja niihin sisältyy arvonlisävero. Tuotteiden hintoihin ei sisälly toimituskulut eikä mahdolliset maksukulut. Toimituskulut riippuvat tilattavien tuotteiden kokonaispainosta, koosta, toimitusosoitteesta ja toimitustavasta. Mahdolliset maksukulut riippuvat valitusta maksutavasta.
 
Tilaushetkellä voimassa olleet hinnat ovat voimassa laskuun merkityn eräpäivään asti.

Verkkokauppa pidättää oikeuden tehdä hintoihin muutoksia milloin tahansa ilmoittamatta siitä etukäteen. Mahdollisten hintamuutosten jälkeen voimaan jää tilaushetkellä voimassa ollut hinta.
3. Ostaminen
Verkkokauppa myy tuotteitaan sekä kuluttajille että yritysasiakkaille. Tuotteiden ostamiseksi pitää asiakkaan jättää tilaus. Tilauksen jättämisen yhteydessä pitää valita tavaran toimitustapa, syöttää tilaajatiedot sekä vahvistaa tilaus.

Yksityisasiakkaalta vaaditaan tilauksen jättämisen yhteydessä etunimi, sukunimi, puhelinnumero, sähköpostiosoite ja toimitusosoite. Yritysasiakkaalta vaaditaan tilauksen jättämisen yhteydessä yrityksen nimi, yrityksen y-tunnus, alv-numero, laskutusosoite, yhteyshenkilön etu- ja sukunimi, yhteyshenkilön puhelinnumero ja sähköpostiosoite sekä toimitusosoite.

Asiakkaan on varmistettava, että tilauksen tekemisen yhteydessä syötetään oikeat, ajankohtaiset ja täydelliset tiedot. Verkkokauppa ei ota vastuuta virheellisesti syötetyistä tiedoista ja siitä johtuneesta ongelmatilanteesta.

Tilausta vastaava ostosopimus tulee voimaan sen jälkeen kun laskun mukaisesti maksetut rahat ovat tulleet pankkitilillemme sekä olemme lähettäneet asiakkaalle tilausvahvistuksen.

Verkkokaupan ja asiakkaan välinen ostosopimus tulee voimaan kun tilausta vastaava summa on tullut verkkokaupan pankkitilille sekä olemme lähettäneet asiakkaalle tilausvahvistuksen.

Tarkempaa tietoa ostamisesta löydät myös klikkaamalla
tästä.
4. Maksaminen

Verkkokaupassa maksupalvelun tarjoaa Klarna tai Avarda ja maksu on mahdollista suorittaa verkkokaupan kotisivulla ilmoitetuilla tavoilla.

Maksun suorittamiseksi asiakkaan on omistettava verkkosivulla mainitun verkkopankin tunnukset, maksukortti tai täytettävä osamaksun myöntämisen ehdot. Verkkokaupassa tapahtuva maksuliikenne käsitellään salattuna sekä verkkokaupalla eikä maksuvälityspalvelun tarjoajalla ei ole pääsyä kortti- eikä maksutietoihin.

Mikäli tilausta vastaavaa maksua ei näy verkkokaupan tilillä, tilaus mitätöidään viimeistään 7 arkipäivän mennessä tilauksen jättämisestä.

Tarkempaa tietoa maksamisesta löydät myös klikkaamalla tästä.

Tarkempaa tietoa maksamisesta löydät myös klikkaamalla tästä

5. Toimitus
Tavaran toimitus edellyttää ostosopimuksen voimaantuloa.

Verkkokaupasta tilatut tuotteet toimitetaan asiakkaalle Posti Group Oyj:n välityksellä verkkokaupan kotisivulla ilmoitetuilla tavoilla. Mahdolliset toimitusvaihtoehdot ja -kulut ovat näkyvissä tilauksen tekemisen ensimmäisessä vaiheessa ja asiakkaan on valittava sopiva toimitustapa tilauksen jättämisen yhteydessä.
Huom. Emme toimita Ahvenanmaalle.


Toimitamme tuotteet yleensä 4–8 arki
päivässä. Osalla tuotteista toimitusaika voi olla kuitenkin pidempi ja siitä ilmoitetaan tuotesivulla.

Mikäli poikkeuksellisesti käy ilmi, että tuote on varastosta loppunut, niin verkkokauppa ottaa mahdollisimman nopeasti asiakkaaseen yhteyttä ilmoittaakseen uudesta toimitusajasta tai sopiakseen maksetun rahan palautuksesta. Mikäli pidennetty toimitusaika ei sovi asiakkaalle, tilauksen saa perua ja verkkokauppa palauttaa maksetun summan asiakkaalle. Verkkokauppa pidättää oikeuden tilauksen perumiseen mikäli tuotetta ei ole saatavilla.

Kuljetuspalvelun tarjoaja toimittaa verkkokaupasta tilatut tuotteet asiakkaalle tilauksen jättämisen yhteydessä annettuun toimitusosoitteeseen. Osoitteen vaihtaminen tilauksen käsittelemisen ja paketin kuljetuspalvelun tarjoajalle toimittamisen jälkeen verkkokaupan kautta ei ole mahdollista. Verkkokauppa ei ota vastuuta yhteistyökumppaneista johtuvasta viivästyksestä toimituksessa. Mikäli mahdollista, verkkokauppa ilmoittaa asiakkaalle viivästyksestä ja sen syystä mahdollisimman nopeasti.

Asiakkaalla on tavaran vastaanottajana tarkistettava lähetys vastaanottohetkellä. Ulkoisesti havaittavissa olevista vahingoista tulee tehdä merkintä rahtikirjaan tai pakettikorttiin. Lisäksi asiakkaan on ilmoitettava vahingoittuneesta paketista verkkokaupalle sähköpostitse info(at)rde.fi tai puhelimitse 093 157 7010 viimeistään kolmen (3) vuorokauden kuluessa paketin vastaanottamisesta. Verkkokaupalle lähetettävään kuljetusvaurioilmoitukseen on merkittävä vastaanottoaika, vahingoittuneen paketin kuvailu sekä lisättävä mahdollisuuksien mukaan myös valokuvat paketista. Kuljetuksessa vahingoittunut tuote korvataan uudella tuotteella.

Tarkempaa tietoa toimitustavoista löydät myös klikkaamalla
tästä.
6. Kaupan peruminen ja tuotteen palautus
Asiakkaalla on oikeus verkkokaupasta ostaessa purkaa kauppa ja palauttaa tuote 14 päivän aikana. Kaupan purkamisesta on aina ilmoitettava verkkokaupalle ja palautusoikeus koskee verkkokaupasta ostettuja tuotteita, jotka ovat alkuperäisessä kunnossa, käyttämättömiä ja alkuperäispakkauksessa.

Mikäli sopimus on tullut voimaan, mutta tavara ei ole verkkokaupasta vielä lähtenyt, riittää myös puhelimitse tai sähköpostitse tehdystä selkeästä ilmoituksesta purkaa kauppa. Tämä vaihtoehto nopeuttaa maksun palautusta asiakkaalle.

Mikäli tavara on jo lähtenyt verkkokaupassa tai mennyt perille asti, niin palautettavasta tuotteesta on tehtävä peruuttamisilmoitus täyttämällä palautuslomake (ks. tästä). Palautuslomakkeen tulee lähettää sähköpostitse sähköpostiosoitteeseen info(at)rde.fi. Palautusilmoitukseen on merkittävä yhteystietosi (tilaajan etu- ja sukunimi, puhelinnro, sähköpostiosoite), tilausnro ja pankkitilin numero. Pyydämme merkitsemään palautuslomakkeeseen myös kaupan purkamisen syyn.

Tavara on palautettava mahdollisimman pian viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Palautettavan tuotteen on oltava käyttämätön ja alkuperäisessä pakkauksessa kaikkine oheistarvikkeineen kuten esim. kaapelit, suojalaukut sekä muut mahdolliset kaupan päälle tulleet lisävarusteet.

Mikäli tuote on otettu käyttöön tai sitä on käsitelty huolimattomasti, asiakas on lain mukaisesti vastuussa tuotteen arvon alentumisesta enintään tuotteen täyden arvon saakka.

Verkkokauppa palauttaa maksusuorituksen tuotteesta viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen vastaanottohetkestä samalle tilille, jolta maksu on tehty. Verkkokauppa pidättää lain mukaisesti oikeuden pidättää maksusuorituksen palautuksesta kunnes verkkokauppaan palautettu tavara on vastaanotettu.

Palautusoikeus ei koske tavaraa, joka valmistetaan tai muunnellaan asiakkaan vaatimusten mukaisesti tai valmistellaan henkilökohtaisesti,
sinetöitynä toimitettuja cd-/dvd-levyjä, joiden sinetti on rikottu (esim. pelit, elokuvat, ohjelmistot) ja tietokoneeseen asennettuja käyttöjärjestelmiä. Lisäksi pakkauksen avaamisen jälkeen palautusoikeutta ei ole hygienia- ja intiimituotteilla (esim. epilaattorit, partakoneet, ihokarvatrimmerit ja nenä- sekä korvakarvatrimmerit, hiustenhoitolaitteet sekä -leikkuukoneet, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet, kuulokkeet, handsfree-laitteet, kuume-, verenpaine- ja verensokerimittarit ym. hygienialaitteet) sekä kosmetiikkatuotteilla (esim. tuoksut).

Mikäli palautat tuotetta, muistathan pakata tuote huolellisesti. Asiakas on vastuussa huonosta paketoinnista johtuneista kuljetusvaurioista. Muistathan merkitä ylös lähetyksen seurantatunnus ja ottaa palautuslähetystosite.

• 15 päivän palautusoikeus ei koske yritystilauksia.
7. Takuu ja virhevastuu
Verkkokaupan myymissä laitteissa on valmistajan myöntämä takuu, jonka ehdot määrittelee valmistaja. Tarkemmat tiedot verkkokaupassa myytävien tuotteiden valtuutetuista huoltoliikkeistä löydät verkkokaupan kotisivulta kohdasta Hyvää tietää > Takuu ja huolto. Mikäli kyseessä on valmistajan myöntämä takuu, suosittelemme ensisijaisesti olemaan itse yhteydessä valtuutettuun huoltoliikkeeseen. Sillä tavalla saadaan yleensä mahdollisimman nopea ratkaisu.

Lisäksi verkkokauppa on vastuussa viallisista tuotteista lain mukaisesti. Mikäli tuotteessa oli vika jo myyntihetkellä, asiakas on oikeutettu pyytämään tavaran korjausta tai vaihtamaan viallinen tuote viattomaan sekä palauttamaan tuote verkkokaupan kustannuksella.

Viallisen tuotteen palautuksesta on ilmoitettava aina kirjallisesti täyttämällä reklamaatiolomake (ks. tästä). Reklamaatiolomakkeen tulee lähettää sähköpostitse sähköpostiosoitteeseen info(at)rde.fi.

Viallinen tuote on palautettava mahdollisimman pian viimeistään 14 päivän kuluttua reklamaatioilmoituksen tekemisestä. Mikäli palautat viallista tuotetta, muistathan pakata tuote huolellisesti estääkseen lisävaurioita. Muistathan merkitä ylös lähetyksen seurantatunnus ja ottaa palautuslähetystosite.

Verkkokauppa ei ota vastuuta mikäli vika johtuu tavaran vääränlaisesta käsittelystä tai tapaturmasta, tavaran epäsäännöllisestä tai epätarkoituksenmukaisesta käytöstä, tavaran tavanomaisesta kulumisesta tai tavaran tavanomaisen käyttämisen seurauksena.
8. Tietosuoja
Verkkokaupan kotisivulla syötetyt henkilötiedot tallennetaan verkkokaupan ylläpitämään asiakasrekisteriin. Asiakasrekisteriin tallennetaan asiakkaan nimi, osoitetiedot, puhelinnumero, syntymäaika ja sukupuoli. Niitä tietoja käytetään myyntitapahtuman toteuttamiseksi sekä asiakassuhteen kehittämiseen.

Asiakkaalla on myös mahdollisuus suostua vastaanottamaan markkinointikirjeitä ja tarjouksia. Mikäli asiakas suostuu siihen, henkilötietoja käytetään myös markkinointitarkoituksiin.


Asiakasrekisterissä olevia henkilötietoja käytetään yrityksen sisäiseen käyttöön ja tietoja ei luovuteta ulkopuolisille kolmansille osapuolille. Henkilötietoja luovutetaan muille osapuolille vain myyntitapahtuman mahdollistamiseksi, esim. paketin toimitusta varten. Verkkokauppa pidättää oikeuden luovuttaa henkilötietoja perustellusta syystä viranomaisten käyttöön.

Asiakasrekisteriä suojataan asianmukaisesti ja asiatonta pääsyä rekisteriin estetään teknisin suojakeinoin. Rekisterin käyttö- ja ylläpito-oikeus on myönnetty ainoastaan rekisterin käytöstä vastuussa oleville työntekijöille ja sen käyttäjiä sitoo vaitiolovelvollisuus.

Asiakkaalla on oikeus tarkistaa itseään koskevat henkilötiedot, muuttaa niitä, kieltää tietojensa käyttäminen markkinointitarkoituksiin tai poistaa tiedot rekisteristä.

Verkkokaupan kotisivulla voidaan käyttää evästeitä (eng. cookies) paremman käyttökokemuksen ja käyttäjäystävällisemmän palvelun takaamiseksi. Jotta verkkokauppa voisi tarjota parhaan mahdollisen verkkokauppakokemuksen ja jotta asiakas voisi hyötyä kaikista sivuston ominaisuuksista, verkkokauppa suosittelee aina käyttää evästeitä.

Evästeet ovat pieniä tekstitiedostoja, joita palvelin tallentaa verkkosivun käyttäjän laitteeseen. Evästeet eivät vaurioita verkkosivun käyttäjän laitetta. Evästeiden avulla verkkokauppa esimerkiksi pystyy tarjoamaan tuotteitaan asiakkaan kiinnostuskohteiden mukaisesti, näyttämään aikaisemmin katsotut tuotteet sekä mahdollistamaan sosiaalisen median toiminnot.

Mikäli asiakas jatkaa sivuston käyttöä, asiakkaan katsotaan hyväksyneen evästeiden käytön. Mikäli et halua käyttää evästeitä, muuta selaimesi asetuksia. Tarkempaa tietoa löydät selaimesi käyttöohjeista.
9. Ylivoimainen este ja muut ehdot
Verkkokauppa ei ota vastuuta viivästyksistä ja muista ongelmatilanteista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jonka seurauksia se ei voi välttää.

Pyydämme ottamaan huomioon, että verkkokaupan kotisivulla olevat tuotekuvat voivat poiketa todellisesta tuotteesta.

Verkkokauppa pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan teknisistä tai inhimillisistä syistä johtuvaa tilannetta, kun verkkokaupassa myynnissä olevan tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi tuotteen oikeasta hinnasta. Selvä hintavirhe on esimerkiksi tilanne, kun 1000 euron arvoinen tietokone myydään 100 eurolla. Siinä tapauksessa voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen.

Verkkokaupan kotisivulla olevissa tuotetiedoissa saattaa olla epätarkkuuksia verkkokaupasta riippumattomista syistä ja verkkokauppa ei ota vastuuta ulkopuolisista syistä johtuvista epätarkkuuksista tuotetiedoissa. Tuotetietoja tarkistetaan ja täydennetään jatkuvasti ilmoittamatta siitä etukäteen. Verkkokauppa ei ota vastuuta verkkokaupassa myytävien tuotteiden valmistajien kotisivulla olevista epätarkkuuksista tai virheellisestä tiedosta.

Mahdolliset erimielisyystilanteet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan neuvottelemalla. Asiakkaalla on oikeus saattaa mahdollinen erimielisyystilanne myös kolmannen kuluttaja-asioista neuvovan puolettomaan osapuolen käsiteltäväksi. Suomessa valituksen voi esittää Euroopan kuluttajakeskukselle.

Mikäli molempia osapuolia tyydyttävään ratkaisuun ei neuvottelemalla päästä, erimielisyydet ratkaistaan toimivaltaisessa tuomioistuimessa. Verkkokaupan ja asiakkaan välisiin oikeussuhteisiin sovelletaan Viron lakia.

Näiden ehtojen lisäksi kaupantekoa koskevat myös Suomen kuluttajasuojalain mukaiset edellytykset.

 
 
Tuotteita vertailussa 0
Tuotevertailuun
Tyhjennä
Toimitustavat | Maksutavat